Borrow - Loan Company Website Template

Mastercard пуска карти от ново поколение с биометрични данни през 2019 г.

23 Jan, 2018By Admin

Потребителите ще могат да се идентифицират при разплащания чрез пръстови отпечатъци или лицево разпознаване.

Mastercard въвежда карти с биометрични данни, които ще дават възможност на потребителите да се идентифицират чрез пръстови отпечатъци и лицево разпознаване при пазаруване и разплащане. Компанията обяви, че въвежда новата технология от април 2019 г. 

 

Стъпката е продиктувана от изявения през последните години интерес на потребителите към биометричните функции, каквито има и във все повече мобилни устройства. Наред с това се наблюдава и промяна в регулаторните изисквания в областта на Европейския съюз (ЕС). Всичко това гарантира, че „това е точният момент за въвеждането на биометричните решения, като начин за масово валидиране на дигиталните плащания“, посочват от Mastercard. 

 

От там посочват, че близо 93% от хората предпочитат биометрични данни пред конвенционалните пароли за валидиране на плащанията. Банковите специалисти също се обявяват за въвеждането на биометрични данни като нов стандарт при разплащане, като според скорошно проучване на Оксфордския университет, в сътрудничество с Mastercard идеята се подкрепя от 92% от експертите в областта. 

 

Представителите на банковите институции отбелязват, че когато опцията за биометрично разпознаване е налична, потребителите са по-склонни да правят и заплащат по електронен път своите покупки. Процентът на отказани трансакции може да спадне с до 70% в сравнение с други методи като например еднократна парола, изпратена чрез SMS. 

 

„Биометричните технологии напълно отговарят на очакванията на потребителите да получат сигурни платежни решения, в съответствие с увеличеното напоследък дигитализиране на начина на живот. Това може да бъде от голяма полза за клиентите, търговците и банките, като подобри преживяването и гарантира сигурността на трансакцията при пазаруване“, коментира Хавиер Перез, Президент Mastercard Европа.

 

Проучванията показват, че потребителите са склонни да напускат онлайн магазините, ако процесът по разплащане им отнема повече време или изглежда сложен. Един от начините за разрешаване на този проблем е преминаването от разчитането на това какво знаят потребителите (пароли) и какво притежават (карта или умно устройство) към това какво притежават (мобилен телефон) и кои са самите те (биометрия).

 

От известно време Mastercard работи усилено по развиването на биометричните технологии в разплащателната индустрия. Компаниятапредстави резултати от тестовете си в България през юли миналата година

 

Компанията разполага и с Mastercard Identify Check - решение, което позволява използването на биометрични идентификатори като пръстови отпечатъци и разпознаване на очния ирис и лицето, с които потребителите потвърждават самоличността си чрез мобилно устройство по време на онлайн пазаруване и мобилно банкиране. Това решение значително съкращава времето при дигитална трансакция и подобрява сигурността й.

 

 

План за подобряване на потребителското преживяване и сигурността в дигиталната среда

 

Въвеждането на биометричните данни е част от новия план за действие на Mastercard за подпомагане на банки, търговци и партньори, за предотвратяване на измами и подобряване на потребителското преживяване в дигиталната среда. То отговаря и на новите регулаторни изисквания, свързани с гарантирането на самоличността на потребителя, зададено от Европейската директива за платежните услуги. 

 

Решенията на Mastercard включват още услуги като Mastercard’s Decision Intelligence и Automatic Billing Updater, които демонстрират предимствата на най-съвременните технологии, включително изкуствения интелект. С този свой подход, Mastercard ще помогне на своите партньори не само да се съобразят с изискванията, установени от новото законодателство, но и да продължат да оптимизират разплащателния опит и преживяване на клиентите си.

Източник: economic.bg

Top